Změna  je život
                      Lektor  se ptá studentů, co v poslední době, v minulém roce, předešlých  letech nějak změnilo, ovlivnilo jejich život. Zda je pravda, že změna je život.  Co může podstatně ovlivnit, změnit život lidí. Studenti si pak prohlédnou obrázky  a odhadují, co těmto lidem mohlo změnit život.
                      cv. 1 Život  naruby
                        Studenti  vysvětlují význam tohoto spojení, pak čtou text, tři krátká vypravování Řeší  úkoly ze cv. 2 a odpovídají na  dotazy cv. 3.
  cv. 4  Studenti hledají informace v textu a  dokončují věty .
  cv. 5
                        Studenti  nejprve vysvětlují význam sloves v tabulce. Pak slovesa doplňují do vět.
  cv. 6
                        Studenti  upravují tvrzení tak, aby byla pravdivá o nich. Např. shodit osm kilo. Nemusím  se o to snažit, protože nejsem tlustá (ý), mám štíhlou postavu.
  cv. 7
                        Studenti  odpovídají na otázky. Někdy je potřeba vysvětlit význam uvedených tvrzení, aby  studenti mohli správně reagovat.
                        Např.  Marta dala sbohem večírkům a flámům. Co to znamená? Marta už nechodila na  večírky a neflámovala.
   cv. 8  České objevy
                        Lektor  se ptá studentů, jestli znají nějaké české objevy či vědce. Pokud ne, stručně  je s nějakými objevy, životem českých vědců seznámí. Studenti můžou mluvit  o vynálezech země, ze které pocházejí, nebo o světových vynálezech. Studenti  čtou text a doplňují názvy vynálezů. 
  cv. 9
                        V tomto  cvičení je vždycky dvojice obrázků. Studenti říkají své názory, jak tito lidé  žili dříve, co způsobilo změnu v jejich životě, proč, zda to byla změna  pozitivní či negativní, jak tyto osoby pravděpodobně žijí teď..
  cv. 10 Neupadnout  do stereotypu
                        Studenti  se zamýšlejí nad tím, zda by chtěli ve svém životě něco změnit.  Z uvedených možností vybírají tu, která by pro ně byla přijatelná a  vysvětlují důvod.
  cv. 11 Změna,  nebo proměna?
                        poslechové  cvičení
                        Studetni  poslouchají všechna tři vypravování a doplňují, k jakým změnám se tyto tři  osoby odhodlaly.
  cv. 12 Studenti  poslouchají nahrávku ještě jednou a vybírají správnou variantu ze tří možností.  Následuje kontrola řešení.
   cv. 13
                        Studenti  poslouchají první rozhovor ještě jednou, doplňují chybějící slova.
  cv. 14 Studenti  poslouchají druhý rozhovor ještě jednou, pak píšou motivační dopis.
                        Lektor  studentům vysvětlí, co je to motivační dopis, co všechno by měl obsahovat.
  cv. 15 Životopis
                        Na  základě uvedených údajů napíšou studenti životopis. Pak zkusí napsat svůj  životopis. Lektor opět vysvětlí zásady psaní životopisu, pokud zjistí, že  studenti tyto znalosti nemají.
  cv. 16
                        Studenti  nejprve přečtou začátky vět. Pak poslouchají třetí rozhovor a doplňují, jakými  slovy oba přátelé vyjádřili popsané situace.
  cv. 17
                        Studenti  zahrají zadanou situaci.
  cv. 18
                        Mluvní  cvičení
                        Studenti  popisují obrázky a říkají, jak se může změnit život člověka, pokud se dostane  do uvedených situací. Lektor se ptá, jak by reagovali oni.
  cv. 19 Průvodkyně  životem
                        Poslechové  cvičení
                        Lektor  se nejprve ptá, jestli mají studenti nějakou zkušenost s osobním koučem,  co to znamená. Co asi osobní kouč podle jejich názoru dělá, proč ho lidé  vyhledávají. Studenti poslouchají rozhovor. Řeší zadané úkoly.
                        Pak  zahrají podobnou situaci.
  cv. 20 Četba  z tisku
  Článek  z novin si přečtou studenti samostatně se slovníkem. Další hodinu lektor  zkontroluje, zda rozumí textu. Studenti můžou také napsat esej na toto téma,  kterou přečtou při hodině. Lektor může vybrat nejlepší práce. Studenti  diskutují o tom, jestli má zněna času nějaký význam.